Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna Forum Mieszkańców Mysłowice
Forum Mieszkańców Mysłowice
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Transport Szynowy
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Administracja i sprawy publiczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:07, 21 Sie 2007    Temat postu: Transport Szynowy

Śląsk: Już wkrótce Flirt na torach
Firma Stadler rozpoczęła montaż pierwszych pociągów marki Flirt. Niebawem cztery tego typu maszyny trafią na Śląsk.
Jak wygląda nowoczesny pociąg, który za kilka miesięcy pojawi się na śląskich torach? Już za niespełna dwa tygodnie będzie się można przekonać na własne oczy. 30 sierpnia na katowicki dworzec wjedzie Flirt/Tilo - pociąg wyprodukowany przez Stadlera na rynek szwajcarski i włoski.

Pokazowy pociąg pojedzie z dworca w Katowicach do Gliwic, potem wróci do stolicy województwa. Cztery maszyny zamówione przez województwo śląskie będą bardzo podobne do Tilo, tyle, że zostaną wyprodukowane już w Polsce i będą się nazywały Flirt. Ich montaż rozpoczął się kilka dni temu w Siedlcach, gdzie powstała nowa fabryka Stadlera.

- Pierwsze montowane tam pociągi odbierze Warszawa, a zaraz potem nasze województwo. Na szynach w naszym regionie pojawią się w czerwcu przyszłego roku - mówi Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu województwa śląskiego.

Pociągi będą kursować między Bielskiem-Białą i Częstochową oraz na linii Tychy - Katowice - Sosnowiec. Na tej drugiej trasie, specjalnie dla pociągów Flirt, przeprowadzony zostanie remont.


Oto wykaz etapów:
I etap: Tychy lodowisko-Sosnowiec
II etap: Katowice Damrota-Sosnowiec Środula
III etap: Gliwice-Bytom-Chorzów-Katowice-Mysłowice
IV etap:Sosnowiec Środula-Huta Katowice
I linia szynobusowa: Tychy Miasto-Oświęcim
II linia szynobusowa: Sosnowiec Środula-Sosnowiec Kazimierz
Układ linii [link widoczny dla zalogowanych]

Źródło:http://www.rynek-kolejowy.pl/

Zobacz co to Lekka kolej miejska [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:38, 14 Wrz 2007    Temat postu:

Prezentacja pociągu regionalnego dla Mazowieckiego i Śląskiego

Pociąg typu FLIRT/TILO dla obsługi ruchu regionalnego, którego 14 egzemplarzy pokrewnego typu FLIRT zamówiły w zeszłym roku samorządy województw mazowieckiego i śląskiego, zaprezentowano w Katowicach.



Wyprodukowane w Polsce pociągi zaczną wozić pasażerów w czerwcu 2008 r.

- To pociąg nowy, a jednocześnie już sprawdzony. Choć jego debiut miał miejsce w 2002 r., został zamówiony w 335 egzemplarzach, z których 89 jeździ m.in. w Szwajcarii, Niemczech, Austrii, we Włoszech i na Węgrzech - podkreślił w Katowicach przedstawiciel producenta - szwajcarskiej firmy Stadler - Stanisław Skalski.

Nazwa pociągu FLIRT jest niemieckim skrótem oznaczenia "Lekki, Innowacyjny, Regionalny Pociąg Motorowy". Jest to nowoczesny odpowiednik jeżdżących po polskich torach tzw. Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT). Każdy czteroczłonowy skład ma 74 m i może pomieścić ok. 500 pasażerów, z czego ok. 200 na miejscach siedzących.

Do zakupu nowych pociągów dla ruchu regionalnego zarządy woj. śląskiego i mazowieckiego przymierzały się od 2004 r. Wtedy postanowiono, że pociągi zostaną kupione wspólnie - dla obniżenia ceny. Wypracowana między samorządami umowa zakłada, że z 14 zamówionych w zeszłym roku pociągów, 10 trafi do woj. mazowieckiego, a 4 - do śląskiego.

- Ostatnie nowe jednostki dla woj. śląskiego zakupiono ponad 20 lat temu. Prócz 4 kupionych teraz za ok. 90 / Fot. PAP/Andrzej Grygielmln zł, w budżecie regionu zabezpieczyliśmy już 160 mln zł na kolejne. To zakupy na długo; te pociągi będą jeździły ponad 40 lat - powiedział członek zarządu woj. śląskiego Jarosław Kołodziejczyk.



Jak dodał, aby zakupy nowego taboru miały sens, muszą być poparte prowadzonymi przez kolej remontami zniszczonych torów, które teraz w wielu miejscach - również na głównych liniach - wymuszają ograniczenia prędkości nawet do 15 km na godzinę. Kołodziejczyk podkreślił, że do 2013 r. na ten cel w woj. śląskim kolej ma przeznaczyć ok. 4,5 mld zł.

Nowe pociągi będą kierowane na linie, którymi podróżuje najwięcej pasażerów - między Gliwicami i Częstochową oraz Bielskiem-Białą i Katowicami. Przedstawiciele władz regionu zapowiadają starania o pieniądze na kolejne nowe składy. W Śląskim działa w sumie ponad 500 połączeń, obsługiwanych m.in. przez ok. 180 starych składów EZT.

Pociągi FLIRT/TILO mają m.in. po osiem rozsuwanych wejść z każdej strony, otwarty przedział pasażerski z 90-proc. udziałem niskiej podłogi, klimatyzację. Na odpowiednim torowisku mogą
osiągać prędkość 160 km na godzinę.

W Katowicach firma Stadler pokazała w czwartek egzemplarz pociągu FLIRT/TILO przeznaczony dla włoskiego regionu Lombardia. Pociągi dla polskich odbiorców - noszące handlową nazwę FLIRT - mają być bardzo podobne wizualnie i konstrukcyjnie.

Pokazowy pociąg, po Katowicach, w piątek prezentowany będzie we Wrocławiu, w poniedziałek w Poznaniu i w środę w Warszawie, skąd pojedzie do Siedlec. Tego dnia uroczyście otwarty zostanie tam uruchomiony kosztem ok. 4 mln euro zakład montażowy Stadlera. Tam od czerwca tego roku powstają już FLIRT-y, które trafią na polskie tory.

Moce polskiego zakładu firmy pozwalają na wyprodukowanie jednego pociągu miesięcznie. Do Siedlec dostarczane są lakierowane pudła wagonów i gotowe bloki elektryczne. Na miejscu wykonywane są prace wykończeniowe we wnętrzu, montaż dachu i wyposażenia zewnętrznego oraz końcowe prace przy układach zasilania i kierowania.

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:03, 14 Wrz 2007    Temat postu:

nie no super pociag, w takim to mógłbym nawet mieszkać Jezyk Mruga hehe szkoda tylko że na sląsk trafia tylko 4 ale lepsze to niż nic, juz dawno w Polsce powinny jeżdzić takie pociągi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:17, 14 Wrz 2007    Temat postu:

^ tylko jak się patrzy na te perony - wspaniały kontrast Jezyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:25, 14 Wrz 2007    Temat postu:

hiihi nie mozna mieć wszystiego Jezyk a tak wogóle to co z przebudowa katowickiego dworca? wiem że to inny temat ale czy coś wiadomo, jakies terminy... coś to ucichło
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:44, 14 Wrz 2007    Temat postu:

Do spółki PKP zgłosiło się 19 firm chętnych do przebudowy dworca. Są wśród nich największe firmy deweloperskie w Europie. Do końca roku PKP wybierze jedną z którą podpisana zostanie umowa na modernizację dworca. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem pracę budowlane rozpoczną się pod koniec przyszłego roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
standart



Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bończyk.

PostWysłany: Pią 16:09, 14 Wrz 2007    Temat postu:

mówicie o dworcach i peronach.
był ktoś kiedyś na stacji Warszawa-Śródmieście.?
uwierzcie, że od naszego dworca różni sie tylko tym, że jest pod zadaszeniem. i znajdują sie na nim 2 czynne po 23 kioski z ciepłym jedzeniem..
tam nawet nie ma miejsca żeby usiąśc..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:25, 14 Wrz 2007    Temat postu:

dzięki za odpowiedź, to jeszcze długo poczekamy na ten nowy dworzec....i mam nadzieję, że się doczekamy bo on woła o pomstę do nieba.. ehh

a w Warszawie nie wiem jak to wygląda, ale z tego co widziałem na fotkach i filmach chyba jest czyściej, takie mam wrażenie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:59, 07 Sty 2008
PRZENIESIONY
Czw 16:25, 10 Sty 2008    Temat postu:

Luke napisał:

P.S. coś mi sie tez tak o uszy obiło ze Tramwaje Ślaskie sa w chwili obecnej na etapie opracowania dokumentacji przebudowy torowiska na Bytomskiej i Starokościelnej. Ciekawe czy w UM o tym wiedzą tak coby sie w jakims tam zakresie nie dublować.


Prawda, [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
Rozstrzygnięto przetarg na pracowanie dokumentacji projektowej na zadanie pn. Przebudowa torowiska tramwajowego w ul. Bytomskiej, Starokościelnej i Powstańców w Mysłowicach - 1246 mtp. Wybrano ofertę firmy MIB Polska Sp. z o.o.ul. Darasza 5 30-826 Kraków.


Ostatnio zmieniony przez Dombia dnia Pon 14:00, 07 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:40, 10 Sty 2008    Temat postu:

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji p.n. „Przebudowa torowiska tramwajowego w ul. Bytomskiej , Starokościelnej i Powstańców w Mysłowicach”zawierającej wszystkie składniki prac projektowych niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę i zrealizowania budowy z uwzględnieniem aktualnych przepisów ustaw – prawo budowlane, o zagospodarowaniu przestrzennym, prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych związanych z w/w ustawami oraz wytycznymi technicznymi budowy i utrzymania torów tramwajowych.

Przedmiot zamówienia obejmuje :

1. Prace przedprojektowe, w tym m.in. aktualizację podkładów geodezyjnych łącznie z wywiadami branżowymi, inwentaryzacją nadziemną i podziemną w zakresie niezbędnym dla potrzeb projektowych,
- uzyskanie map ewidencyjnych wraz z wypisem z rejestru gruntów,
- dokumentację geotechniczną,
- ocenę oddziaływania inwestycji na środowisko naturalne ,
- decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego ,

2. Opracowanie projektowe :
2.1. Projekty budowlane i wykonawcze :
- część torowa,
- część sieciowa ,
- przebudowy i zabezpieczenia sieci uzbrojenia terenu,
2.2. Projekt organizacji ruchu drogowego na czas budowy,
2.3. Projekt organizacji ruchu tramwajowego na czas budowy,
2.4. Zbiorcze zestawienie kosztów inwestycji ZZK,
2.5. Przedmiar robót,
2.6. Kosztorysy inwestorskie, kosztorysy nakładcze,
2.7. Założenia realizacji ZR,
2.8. Harmonogram realizacji,
2.9. Zbiór materiałów do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi,
2.10. Uzyskanie pozwolenia na budowę,
2.11. Informację umożliwiającą sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ze względu na specyfikę projektowanego obiektu
2.12. Sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.

II. Wymagania Zamawiającego :

Torowisko tramwajowe :
Konieczne jest rozpoznanie urządzeń nadziemnych i podziemnych oraz wykonanie niezbędnych badań geotechnicznych podłoża gruntowego.
2. W związku z gęstą siecią uzbrojenia podziemnego należy podać sposób zabezpieczenia urządzeń podziemnych w miejscach kolizji z projektowanym torowiskiem tramwajowym.
3. W projekcie przebudowy torowiska tramwajowego należy wziąć pod uwagę dobro mieszkańców kamienic przyległych do torowiska oraz bezpieczeństwo użytkowników ruchu samochodowego jak i tramwajowego .
4. Odwodnienie.
5. Podbudowa .
6. Montaż prefabrykowanych płyt żelbetowych z komorami szynowymi z betonu B-50 będących jednocześnie nawierzchnią dla samochodów.
- Wykonanie i montaż połączeń płyt wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym.
- Uszczelnienie styków płyt kitem trwale plastycznym mrozoodpornym i wodoszczelnym.
- Ułożenie torów z szyn tramwajowych Ri 60N z utwardzoną główką w korytach betonowych.
- Zalanie szyn tramwajowych w korytach betonowych za pomocą materiału elastomerowego na bazie modyfikowanych żywic poliuretanowych z wypełniaczami mineralnymi, nie przewodzącego ładunków elektrycznych przeznaczonego do ciągłego podparcia szyny na całej długości. Torowisko powinno być zaprojektowane zgodnie z obowiązującą normą PN-K-92011

Sieć trakcyjna:
Projekt przebudowy sieci trakcyjnej należy wykonać w oparciu o normę PN-K-92002 i normy z nią związane oraz poniższe wytyczne:
1. Przebudowa lub modernizacja sieci trakcyjnej powinna obejmować odcinek, zaczynający i kończący się na izolatorze sekcyjnym lub miejscu kotwienia sieci trakcyjnej. Sieć trakcyjna na trasie powinna być wielokrotna (łańcuchowa) z samoczynną kompensacją przewodu jezdnego i liny nośnej. W przypadku przebudowy fragmentu sekcji sieci trakcyjnej należy nawiązać do istniejących rozwiązań sieci trakcyjnej zachowując jej typ (np. płaski), jeżeli stosowanie innego typu sieci trakcyjnej jest techniczne lub ekonomicznie nieuzasadnione. W przypadku przebudowy odcinka sieci trakcyjnej płaskiej, nowa konstrukcja wsporcza tego odcinka powinna umożliwiać w okresie późniejszym montaż sieci trakcyjnej wielokrotnej (podwieszenie przewodu jezdnego na linie nośnej).

Mocowanie sieci trakcyjnej winno spełniać poniższe warunki:
- na konstrukcji wsporczej zapewnić normatywną wysokość zawieszenia przewodu jezdnego na wysokości 5,5m mierząc od główki szyny,
- w tunelach, pod wiaduktami i mostami należy wykonać zawieszenie przewodu jezdnego na wysokości 5,5 m mierząc od główki szyny. Prześwit obiektu powinien umożliwiać bezpieczne przejście pełnym przekrojem sieci trakcyjnej wielokrotnej o wysokości konstrukcyjnej
hk=1,5 m.
- pod mostami i wiaduktami mocowanie sieci trakcyjnej należy wykonać - na niezależnej konstrukcji wsporczej,

6. W rozwiązaniach sieci trakcyjnej należy stosować:
- przewód jezdny typu DjpM-100 lub DjpS-100
- linę nośna typu Cu 95,
- wysięgniki z tworzywa sztucznego,
- linki w wysięgnikach i zawieszeniach poprzecznych ze stali nierdzewnej lub tworzywa sztucznego z właściwym osprzętem,
- osprzęt sieci trakcyjnej z materiału nierdzewnego,
- mocowanie osprzętu do słupów trakcyjnych za pomocą taśm ze stali nierdzewnej.

7. Konstrukcja wsporcza:
- zastosować słupy trakcyjne rurowe ocynkowane pokryte ochronną farbą antykorozyjną, kolor słupa należy uzgodnić z architektem miasta,
- posadowienie słupów trakcyjnych należy przewidzieć w pobliżu torowiska, a jeżeli konstrukcja torowiska zezwala umieszczać je w międzytorzu,
- fundament słupa, nad poziomem gruntu zakończyć cokołem,

8. Opracowania projektowe winny bezwzględnie zawierać:
- inwentaryzację stanu istniejącego
- plan sieci trakcyjnej wraz ze współrzędnymi posadowienia słupów,
- lokalizację innych urządzeń oraz urządzeń specjalnych sieci trakcyjnej,
- rysunki konstrukcyjne oraz przekroje poprzeczne sieci trakcyjnej.


Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Czw 16:49, 10 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:39, 10 Sty 2008    Temat postu:

mmm Wesoly

A jakieś daty planowane?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:50, 10 Lut 2008    Temat postu:

co do tramwaji to widziałem ostatnio, że po sosnowcu jeżdzą juz te po remoncie z nowym tyłem i przodem.... smiesznie to wygląda Wesoly heheh
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dombia
Zmiennik


Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice Północ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:44, 10 Lut 2008    Temat postu:

Rafal napisał:
co do tramwaji to widziałem ostatnio, że po sosnowcu jeżdzą juz te po remoncie z nowym tyłem i przodem.... smiesznie to wygląda Wesoly heheh

Na linii 21, może kiedyś wpadnie na 26 Jezyk
W Katowicach "moderusa" można spotkać na 41.

Ciekawe jak taki będzie miał stłuczke z autem, skąd wezmą części zamienne Wesoly

[link widoczny dla zalogowanych]
Polecam lekturę o modernizacjach Wesoly


Ostatnio zmieniony przez Dombia dnia Nie 22:44, 10 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafal



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:13, 23 Lut 2008    Temat postu:

fajnie, szkoda że tylko 4 ale zawsze coś Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tofik



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kosztowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:25, 23 Lut 2008    Temat postu:

na początek 4 Wesoly jak się sprawdzą to będą następne
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Mieszkańców Mysłowice Strona Główna -> Administracja i sprawy publiczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin