|
Forum Mieszkańców Mysłowice Forum Mieszkańców Mysłowice
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 20:36, 18 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
My tego napewno nie dożyjemy w Mysłowicach, może nasze wnuki
Sami widzicie co się dzieje z tym UM. Skoda gadac.
Fajnie by było się tak zgadac i wziąść to w swoje ręce.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kierowca
Gość
|
Wysłany: Nie 14:42, 19 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Przez ostatni tydzień jeździłam po dosłownie pipidówach w woj. śląskim i małopolskim. Tam mają lepsze drogi od naszych, ba niektóre z tych miasteczek miały kanalizację!(znak szczególny - tablice upamiętniające danie pieniędzy na projekt przez UE).
Żeby było lepiej, bardziej "komunikacyjnie" w dzielnicach południowych. należy rozpocząć/kontynuować budowę obwodnicy( ? ), ulicy Nowooświęcimskiej. To co się dzieje obecnie na ul. Ziętka i Brzezińskiej nie przystoi Mysłowicom.
P.S kładą nowy asfalt na jednym pasie w kierunku Katowic na Obrzeżnej Zachodniej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ninja alex
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 14:52, 19 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
W sumie nie wiem, gdzie to napisać, może tutaj, ale tylko jako ciekawostkę
W Niemczech autostrady mają co najmniej metrową nawierzchnię, przeplataną różnymi warstwami.
W Polsce ostatnio panuje taki trend, z czego należy się cieszyć.
Jeżeli chodzi o nawierzchnię zwykłych dróg, na Zachodzie mają one co najmniej 10 cm grubości i także przeplatane są różnymi warstwami.
W Polsce zazwyczaj jest to nawierzchnia dwuwarstwowa. Na dole "żółte kamienie", a u góry do 5 cm asfaltu. Tak między innymi zrobili ul. Orzeszkową.
I dzięki takiemu budowaniu narzekamy, że asfalt jest jak marmolada. I słusznie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskai
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MYsłowice
|
Wysłany: Śro 6:37, 05 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Jestem ciekaw czy te patałachy z złożą jakies wnioski o schetynówki, do końca września można składac wnioski.
tu jest info
[link widoczny dla zalogowanych]
no przecież na naszych ulicach przez najbliższe 50 lat nic sie nie zmieni.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
uzytkownik
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 50°14'27.24"N, 19°8'29.652"E Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:14, 21 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Co z ul. Pukowca? Ma ktoś jakieś informacje?
Może radny mający pod sobą tą ulicę powinien być jak najlepiej poinformowany?
Jak to młodzież mówi: żal!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kufel
Moderator
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:47, 21 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Nieco mniej szczęścia niż uczniowie mysłowickich ogólniaków mają mieszkańcy dzielnicy Morgi, którzy już od dłuższego czasu nie mogą się doczekać remontu ulicy Pukowca. W marcu Miejski Zarząd Dróg podjął decyzję o jej zamknięciu z powodu złego stanu technicznego, który jeszcze bardziej pogorszyła mająca tu miejsce wymiana kanalizacji.
- Jak rozkopali, tak zostało - same dziury i tylko co chwilę gdzieś wybija woda. Niech naprawią ulicę na tyle, żeby można było przywrócić na niej ruch autobusów, bo tego najbardziej brakuje. Autobusów i dojazdu do posesji. Zresztą gdyby policja stanęła u wylotu drogi, to - mówiąć żartobliwie - uzbierałaby na remont komisariatu z mandatów od samych kierowców tirów, które absolutnie nie powinny tędy jeździć - mówi pan Marek, jeden z mieszkańców Morgów.
Prezydent na doraźny remont ul. Pukowca przeznaczył w budżecie ponad 1 mln zł. Z czasem jednak okazało się, że prowizoryczna naprawa nie wystarczy i zawnioskował do rajców o zwiększenie środków o dodatkowy milion, tak aby można było przeprowadzić średni remont jezdni. Brakujące sześć zer miałby pokryć wspomniany wcześniej kredyt.
MCH - PDZ / m-ce24.pl
Ostatnio zmieniony przez kufel dnia Pią 21:48, 21 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskai
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MYsłowice
|
Wysłany: Śro 8:37, 30 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Znów jest kasa do wzięcia na drogi schetynówki i z unii a Mysłowice znów kurna nic nie zrobią !!! Panie prezydencie moze lepiej wykorzystać pieniądze planowane na budowe basenu i dać na drogi co? o ile jeszcze są a wydaje mi się, że już ich niema.
[link widoczny dla zalogowanych]
a tak na marginesie znajoma ulica na tym zdjeciu
unas drogi zamiast remontowac to się zamyka
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 9:22, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Miasto Mysłowice cofa się do tyłu. Z gazdej strony są robone drogi. Wczoraj jadąc z giszowca do mysłowic zauważyłem jak robią nową drogę. Oczywiście tylko do znaku Mysłowice.
Mam nadzieje ze po wyborach się to zmieni ze ludzie pojdą na wybory i wybiorą dobrą ekipe. W innych miastach widac te duże inwestycje biorą dotacje z unii. Ale unas ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luke
Zmiennik
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rymera -> Dziećkowice -> Janów
|
Wysłany: Pią 9:00, 09 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
info za: [link widoczny dla zalogowanych]
Narodowy Program Prebudowy Dróg Lokalnych - edycja 2009/2010
W puli przeznaczonej na drogi powiatowe woj. śląskiego jest do rozdysponowania jakieś 36mln zł - łącznie złożono 63 wnioski na kwotę 112,5 mln czyli mniej więcej co 3 wniosek zostanie dofinansowany.
Mysłowice złożyły 2 wnioski:
- Przebudowa skrzyżowania ulic Obrzeżna Zachodnia-Pukowca-Wybickiego wraz z budową chodnika przy ul. Leśnej w Mysłowicach - wnioskowane dofinansowanie - 1,939 mln
- Przebudowa ulicy Piastów Śląskich od ul. Dzierżonia do ul. Kopalnianej w Mysłowicach - wnioskowane dofinansowanie - 3 mln
To teraz kurna trzymać kciuki a nie marudzić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ninja alex
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 18:50, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Wracając do tematu tej słynnej drogi, na której nie ma oświetlenia i dopóki nie będzie, pozostanie zamknięta.
Ja się pytam, jakim cudem otwarta jest ul. Obrzeżna(bądź co bądź 4 pasy ruchu) skoro oświetlenie na niej nie działa(od kilku dni), a na kilkunastu kilometrach a4 także oświetlenia brak(bo nie ma słupów i raczej tam nie będzie). A obie drogi dopuszczone są do ruchu.
OCB z tymi przepisami dotyczącymi oświetlenia? Na jakich drogach te cholerne lampy muszą być?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
uzytkownik
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 50°14'27.24"N, 19°8'29.652"E Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:37, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
alex napisał: | Wracając do tematu tej słynnej drogi, na której nie ma oświetlenia i dopóki nie będzie, pozostanie zamknięta.
Ja się pytam, jakim cudem otwarta jest ul. Obrzeżna(bądź co bądź 4 pasy ruchu) skoro oświetlenie na niej nie działa(od kilku dni), a na kilkunastu kilometrach a4 także oświetlenia brak(bo nie ma słupów i raczej tam nie będzie). A obie drogi dopuszczone są do ruchu.
OCB z tymi przepisami dotyczącymi oświetlenia? Na jakich drogach te cholerne lampy muszą być? |
Interpelacja nr 7598
do ministra gospodarki oraz ministra infrastruktury
w sprawie finansowania przez gminy oświetlenia na drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych
Obowiązujące do końca 2003 r. brzmienie art. 18 ustawy Prawo energetyczne zaliczało do zadań własnych gminy obowiązek finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na jej terenie, jeśli była ona ich zarządcą. Natomiast oświetlenie pozostałych dróg, które nie pozostawały w zarządzie gminy, pokrywał budżet państwa, który finansował również wydatki na oświetlenie dróg publicznych krajowych, wojewódzkich i powiatowych w granicach miast na prawach powiatu, a zasady i terminy przekazywania środków określał w drodze rozporządzenia minister finansów. Istniała zatem zasada, że oświetlenie dróg finansuje jej właściciel (zarządca), natomiast wyjątek dotyczył jedynie miast na prawach powiatu.
Zmiana nastąpiła 1 stycznia 2004 r., kiedy weszły w życie znowelizowane przepisy prawa energetycznego oraz ustawy o drogach publicznych, którymi uregulowano kwestię własności dróg. Zgodnie z art. 2a ustawy o drogach publicznych drogi krajowe są obecnie własnością Skarbu Państwa, a drogi wojewódzkie, powiatowe i gminne własnością właściwego samorządu. Natomiast finansowanie oświetlenia powiązano z położeniem danej drogi, a nie z jej własnością, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, w rozumieniu przepisów o autostradach płatnych. Ponadto ustawą z 4 marca 2005 r. o zmianie ustawy Prawo energetyczne oraz ustawy Prawo ochrony środowiska nadano po raz kolejny nowe brzmienie art. 18 ustawy Prawo energetyczne, wskazujące, że do gmin należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Zmiana ta miała na celu uściślenie zakresu, w jakim gmina finansuje oświetlenie dróg i ograniczyła ponoszenie kosztów jedynie do dróg publicznych. W obecnym stanie prawnym do zadań własnych gminy należy więc finansowanie oświetlenia wszystkich dróg publicznych znajdujących się na jej terenie, czyli także tych niepozostających w jej zarządzie, w tym dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych w miastach na prawach powiatu.
Ponadto samorządowcy podkreślają, że ponosząca koszty gmina nie ma praktycznie wpływu na ilość punktów świetlnych, ich rozmieszczenie i czas włączenia w ciągu doby, gdyż musi w tym zakresie realizować zasady określone w rozporządzeniu ministra transportu i gospodarki morskiej z dni 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Systematyczny wzrost kosztów oświetlenia dróg i ulic powoduje, że w niektórych gminach udział kosztów oświetlenia dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych przekracza 40% ogólnych kosztów oświetlenia dróg i ulic. Należy podkreślić, że finansowanie kosztów oświetlenia obejmuje zarówno wydatki na energię elektryczną, jak i koszt budowy oraz utrzymania punktów świetlnych, w tym obsługi, konserwacji, a także modernizacji urządzeń i wymiany wyeksploatowanych opraw.
W związku z zapowiadanymi podwyżkami cen energii, w trosce o zabezpieczenie fundamentalnych potrzeb mieszkańców gmin oraz umożliwienie zrównoważonego rozwoju gmin wójtowie i burmistrzowie postulują o dokonanie zmian w przepisach ustawy Prawo energetyczne i ewentualnie innych aktach prawnych, które zdejmą z gmin obowiązek ponoszenia kosztów oświetlenia dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych.
W związku z powyższym zwracamy się do Pana Ministra z pytaniem, czy w związku z trwającymi pracami nad ustawą Prawo energetyczne nie byłoby zasadne wprowadzenie takich zmian w przepisach, które uwzględniłyby postulaty samorządowców i zdjęły z gmin obowiązek ponoszenia kosztów oświetlenia dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych, pozostawiając gminom finansowanie dróg pozostających w ich zarządzie?
Z poważaniem
Poseł Tomasz Piotr Nowak
oraz grupa posłów
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -
na interpelację nr 7598
w sprawie finansowania przez gminy oświetlenia na drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych
Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na interpelację pana posła Tomasza Piotra Nowaka oraz grupy posłów (pismo znak SPS-023-7598/09 z dnia 30 stycznia br.) w sprawie finansowania przez gminy oświetlenia na drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych, przedstawiam następujące informacje.
Kwestię finansowania oświetlenia dróg regulują przepisy ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 89, poz. 625, z późn. zm.). Na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 2 i 3 tej ustawy do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy oraz finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Przez finansowanie oświetlenia ustawa Prawo energetyczne rozumie finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania (art. 3 pkt 22 ustawy). Przy czym finansowanie oświetlenia dróg publicznych przez gminę obejmuje wszystkie drogi publiczne z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, w rozumieniu przepisów o autostradach płatnych. Przepisom ustawy Prawo energetyczne odpowiada art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), zgodnie z którym do zadań własnych gminy należy zaspokajanie potrzeb wspólnoty, w tym m.in. zaopatrzenie w energię elektryczną i cieplną oraz gaz. Nie powinno budzić wątpliwości, że zapewnienie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy jest zbiorową potrzebą wspólnoty, jaką jest gmina.
Zgodnie z art. 20 pkt 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, z późn. zm.) do obowiązków zarządcy drogi należy utrzymanie m.in. drogowych obiektów inżynierskich i innych urządzeń związanych z drogą. Drogi i urządzenia związane z drogą powinny spełniać m.in. wymagania określone w rozporządzeniu ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430). W dziale IV rozporządzenia MTiGM w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie: Wyposażenie techniczne dróg, wskazano urządzenia oświetleniowe. W § 109 ust. 1 tego rozporządzenia zostały określone sytuacje, kiedy droga powinna zostać oświetlona ze względów bezpieczeństwa ruchu. Jednakże zgodnie z § 2 przepisy rozporządzenia stosuje się przy projektowaniu, wykonywaniu dróg publicznych i związanych z nimi urządzeń budowlanych, a także ich odbudowie, rozbudowie, przebudowie oraz przy remontach objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę.
Przepisy powyższe odnoszą się do warunków technicznych i nie mogą przesądzać o sposobie finansowania, który jest regulowany przez ustawę Prawo energetyczne. Mając na uwadze powyższe regulacje, w ocenie resortu należy przyjąć, że zarządca drogi powinien w przypadku budowy lub przebudowy drogi pokryć koszty budowy oświetlenia, jeżeli wynika to z przepisów rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Przy czym po wybudowaniu urządzenia oświetlenia powinny zostać przekazane odpowiedniemu właścicielowi sieci. W innych sytuacjach koszty budowy i przebudowy oświetlenia drogi obarczają gminę zgodnie z przepisami ustawy Prawo energetyczne.
Koszty utrzymania wszystkich urządzeń oświetlenia drogi obciążają gminę. Przy czym, w sytuacji gdy właścicielem urządzeń jest przedsiębiorstwo energetyczne, wówczas sam obowiązek ich utrzymywania należy do tego przedsiębiorstwa.
Równocześnie wyjaśniam, iż art. 18 ustawy Prawo energetyczne w obowiązującym dziś brzmieniu powstał w wyniku wprowadzenia zmian do ww. ustawy przez ustawę z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2008 r. Nr 88, poz. 539, z późn. zm.). Art. 61 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego rozszerzył obowiązek finansowania oświetlenia dróg publicznych przez gminy z dróg będących własnością gminy do wszystkich dróg znajdujących się na terenie gminy, z wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych w rozumieniu przepisów o autostradach płatnych. W poprzednim stanie prawnym finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg także należało do zadań własnych gmin, ale jedynie w odniesieniu do tych dróg, które znajdowały się na terenie gminy i których gmina była zarządcą. Oświetlenie dróg niebędących w zarządzie gminy finansowane było z budżetu państwa. Po przeprowadzonej nowelizacji w zakresie finansowania oświetlenia dróg przez gminy odstąpiono od wcześniejszej zasady ˝właścicielskiej˝ na rzecz zasady położenia danej drogi. Rozszerzenie obowiązku finansowania przez gminy oświetlenia ulicznego o wszystkie drogi znajdujące się na terytorium gminy, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych w rozumieniu ustawy o autostradach płatnych, wynikało z przeprowadzanej w tym czasie reformy systemu finansów samorządu terytorialnego, której celem miała być zmiana warunków funkcjonowania samorządów terytorialnych, decentralizacja funkcji państwa oraz przeniesienie części dochodów państwa do samorządów. W ramach powyższej reformy powstały nowe źródła dochodów wszystkich jednostek samorządu terytorialnego. Przepisy ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego zwiększyły udział jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych z 5% do 6,71%, natomiast od osób fizycznych z 27,6% do 39,34%. Mając na uwadze powyższe, nałożenie na gminy dodatkowego obowiązku, jakim jest finansowanie oświetlenia ulicznego wszystkich dróg znajdujących się na terenie gminy, z wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych w rozumieniu przepisów o autostradach płatnych, wiązało się z przekazaniem gminom dodatkowych dochodów m.in. na ten cel.
Przedstawiając powyższe, informuję, iż propozycje zmiany przepisów dotyczących obowiązków gminy w zakresie finansowania oświetlenia dróg zgłoszone przez pana posła zostaną poddane analizie przez Ministerstwo Infrastruktury. Należy jednak zauważyć, że problem finansowania projektowania, budowy i eksploatacji oświetlenia niebędącego własnością gmin nie dotyczy tylko oświetlenia dróg krajowych, wojewódzkich `i powiatowych, ale i oświetlenia tzw. ulicznego służącego mieszkańcom gmin, które w dużej większości nie stanowi ich własności, lecz przedsiębiorstw energetycznych. Ponadto podkreślenia wymaga fakt, iż oświetlenie dróg publicznych w przeważającej większości służy mieszkańcom gminy i taka była intencja obecnie obowiązujących regulacji prawnych. Równocześnie wyjaśniam, iż kwestie dotyczące zmian w ustawie Prawo energetyczne pozostają we właściwości ministra gospodarki.
Z poważaniem
Podsekretarz stanu
Zbigniew Rapciak
Warszawa, dnia 24 lutego 2009 r.
Ostatnio zmieniony przez uzytkownik dnia Pon 21:41, 12 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 8:04, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
z tego co wiem to węzeł nie jest jeszcze otwarty nie ze względu na oświetlenie, ale ze względu na sprawy wydzielenia i własności działek na których leży (w tej chwili węzeł który ma być drogą publiczna leży w końcu na terenie należącym do Panattoni)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maksio
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:33, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
zostały 2 dni - chyba pamiętacie, że ktoś obiecał otworzyć węzeł do 15 października
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aisha
Zmiennik
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 16:45, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
obiecywać to obiecywali mieszkańcy Kosztów, że zablokują drogę
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
uzytkownik
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 50°14'27.24"N, 19°8'29.652"E Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:56, 16 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Hmmmm jadę sobie dzisiaj do Bierunia i myślę, że dzisiaj już 16sty, więc skręcam sobie na nowym rondzie w kosztowach w stronę S1 ....... a tu pierdut! jakieś barykady na zjazdach ???? Przecie wczoraj mieli otworzyć! Co jest?!?!?!
Ostatnio zmieniony przez uzytkownik dnia Pią 22:57, 16 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|