|
Forum Mieszkańców Mysłowice Forum Mieszkańców Mysłowice
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nemo
Zmiennik
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: Pią 23:18, 23 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Już od jakichś dwóch miesięcy co kilka dni jeżdżą przez Dworzec wieczorem pociągi badawcze - stan torowiska itede, to chyba z tym związane.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nemo
Zmiennik
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 595
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: Nie 16:29, 25 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Tylko ciekawe czy w tej sytuacji będą się te pociągi zatrzymywać w Mysłowicach, coś czuje że po dworcu będą dawać czadu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafal
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:48, 30 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
jakieś pociągi będą się zatrzymywać bez obaw
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiCzu
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KoSztOwy
|
Wysłany: Nie 19:58, 01 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Nemo napisał: | Tylko ciekawe czy w tej sytuacji będą się te pociągi zatrzymywać w Mysłowicach, coś czuje że po dworcu będą dawać czadu |
na dworcach jest ograniczenie do 50km/h o ile nie mniej... wiec napewno cos zobaczysz.
Ostatnio zmieniony przez PiCzu dnia Nie 19:59, 01 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:26, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II - odcinek Zabrze - Katowice - Kraków (lata realizacji 2009 - 2014)
Koszt 2 353,74 mln zł
Źródła finasowania:
- budżet państwa
- PHARE
- Europejski Bank Inwestycyjny (EBI)
- Fundusz Spójności
- Środki własne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
- TEN-T
Studium wykonalności wraz z przeprowadzeniem oceny oddziaływania na środowisko opracowane zostało przez duńskie konsorcjum COWI A/S, w skład którego wchodzi Przedsiębiorstwo Projektowania, Realizacji i Wdrożeń BPK, Movares Polska z Warszawy, Elecol Wrocław oraz ETC Transport Consultants GmbH z Berlina. Przygotowano również dokumentacje przetargową dla kontraktu typu „projekt i budowa” w oparciu o ustawę Prawo Zamówień Publicznych. Przetarg odbędzie się w tym roku
Zakres modernizacji linii obejmuje m.in.:
- wykonanie na szlakach i stacjach robót w zakresie wymiany szyn i podkładów, odwodnienia, wymiany podtorza,
- modernizację sieci trakcyjnej i linii potrzeb nietrakcyjnych,
- modernizację przejazdów kolejowych w zakresie nawierzchni oraz tam, gdzie jest to konieczne budowy dróg równoległych,
- modernizację obiektów inżynieryjnych,
- modernizację urządzeń łączności i urządzeń sterowania ruchem kolejowym w zakresie umożliwiającym zdalne sterowanie odcinkami linii kolejowej.
Korzyści dla społeczeństwa i środowiska
- zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/ha towarowych do 120 km/h
- osiągnięcie średniej oszczędności czasu podróży
- poprawa bezpieczeństwa i zmniejszenie ryzyka wypadków dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych (m.in. urządzeń sterowania ruchem kolejowym)
- poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych (zmniejszenie liczby przejazdów w poziomie, nowoczesne urządzenia automatyki klejowej)
- ograniczenie hałasu i drgań poprzez: zastosowanie szyn bezstykowych szlifowanych i mat antydrganiowych, budowę ekranów akustycznych
- zmniejszenie ryzyka zanieczyszczenia wód i gruntów dzięki zastosowaniu systemu drenażu, rowów odprowadzających i osadników
- zmniejszenie śmiertelności zwierząt poprzez: przystosowanie obiektów inżynierskich (mosty, przepusty) do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt i instalację urządzeń odstraszających
- dostosowanie obiektów dla osób niepełnosprawnych
- ochrona zabytków
Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Wto 13:32, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
take
Zmiennik
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:51, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
no to widzę, że cudem załapali się na ostatnią kasę z funduszu programu Phare. Jak pamiętam na kulturę zabrakło już w 2005r. zaś cały projekt zakończył się w 2007r.
Ciekawi mnie zapis
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:07, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
^ dworce kolejowe w Węglińcu, Bolesławcu, Legnicy, Wrocławiu, Opolu, Krakowie, Tarnowie, Przemyślu, kamienne i stalowe wiadukty oraz mosty, wiaty peronowe. Wszystkie te dworce i konstrukcje są obiektami zabytkowymi, więc zostaną odnowione
Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Wto 23:10, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:04, 23 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Modernizacja linii kolejowej Opole - Katowice nie ruszy w tym roku
( Nowa Trybuna Opolska )
Kolej - którą także dotknął kryzys - przesuwa inwestycję aż na 2012 rok. Oznacza to, że jeszcze długo nie będzie przebudowy głównego dworca PKP, a koncepcja trasy średnicowej może trafić do kosza. A jeszcze w ubiegłym roku PKP przekonywała, że modernizacja akurat tej linii jest jednym z jej priorytetów. Miała być jednym z elementów przygotowań Polski do piłkarskiego Euro 2012. W tym roku mieliśmy poznać wykonawcę przebudowy.
Niestety trudna sytuacja finansowa kolei i wzrost kosztów planowanych inwestycji spowodował, że będzie ona przesunięta w czasie - przyznaje Tadeusz Siwek, dyrektor ds. technicznych w opolskim oddziale Polskich Linii Kolejowych PKP. - Decyzja jest taka, że przebudowa linii Opole - Katowice, a dalej do Krakowa rozpocznie się po Euro 2012. Taki los spotkał także inne inwestycje na terenie całego kraju.
To fatalna informacja dla miasta. Oznacza, że jeszcze wiele lat poczekamy m.in. na przebudowę dworca głównego. Przypomnijmy, że planowano wydłużenie peronów do 400 metrów, a po południowej stronie dworca (tam gdzie teraz jest peron pierwszy i drugi) miały powstać dwa kolejne. Decyzja zarządu PKP spowoduje również, że nie ma szans na szybkie powstanie drogi średnicowej, która połączyłaby centrum miasta z Zaodrzem. Miejski Zarząd Dróg od kilku miesięcy rozmawia na ten temat z koleją. Zlecono już wykonanie wstępnej koncepcji trasy, która mogła powstać dzięki modernizacji mostu kolejowego. Droga miałaby 6-7 metrów szerokości. Byłaby uzupełniona o chodnik i ścieżkę rowerową, ekrany dźwiękochłonne i oświetlenie.
Ale to nie koniec złych wieści. Kolej rozważa ograniczenie zakresu modernizacji. W przyszłości pociągi nie jeździłby z maksymalną prędkością 200 km na godzinę, co miało spowodować że z Opola do Katowic jechalibyśmy w 40 minut (dziś potrzeba na to 90 minut). - Większa prędkość oznacza większe koszty, bo trzeba likwidować przejazdy kolejowe i budować w ich miejsce wiadukty nad torami - przyznaje dyr. Siwek. - Ta kwestia jest nadal analizowana, na razie nie zapadła decyzja. Jedyną, która jest ostateczna, to ta o przesunięciu inwestycji w czasie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
take
Zmiennik
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:11, 09 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Na razie tylko drobne remonty
AS - Co Tydzień
Tunel mysłowickiego dworca PKP jaki jest - każdy widzi. I każdy zastanawia się, kiedy będzie wyremontowany. Plany PKP są potężne - przeprowadzona zostanie modernizacja linii kolejowej, niewykluczone, że tunel zostanie nawet przeniesiony. Tyle, ze dopiero za 4, 5 lat.
- Dworzec powinien być wizytówka miasta, a naszego trzeba się wstydzić. Strach chodzić tym tunelem, jest brudny, obskurny i ciemny, kiedy w końcu zrobią jakiś remont? - mówi pani Krystyna, nasza czytelniczka.
Tunel ma dwóch gospodarzy - utrzymanie schodów i konserwacja oświetlenia należy do obowiązków miasta. Za stan podziemnego przejścia odpowiedzialny jest Zakład Linii Kolejowych PKP SA w Katowicach, do którego zwróciliśmy się z pytaniem o plany remontowe.
- W tej chwili przeprowadzamy drobne remonty, po to żeby było bezpiecznie. Na dworcu obecna jest codziennie firma z Opola, która sprząta i myje tunel. 2 lata temu tunel był malowany, ale grafficiarze dali znac o sobie. Estetycznie przejście nie wygląda najlepiej, bo izolacja pod torami jest słaba, woda przecieka i niszczy estetykę - mówi Janusz Żmuda z Zakładu Linii Kolejowych PKP SA.
Do dbania o czystość w pasażu zobowiązani są również właściciele stojących tam straganów handlowych. Obliguje ich do tego umowa z ZLK. Oczywistą rzeczą jest jednak, że nawet codzienne zamiatanie i mycie, ani drobne naprawy, nie poprawią wizerunku tunelu. Radykalne zmiany sa możliwe tylko dzięki dużemu remontowi. Ten jest w planach, ale odleglych.
- W 2012, 2013 roku linia E30 będzie modernizowana, może zostanie wprowadzona zmiana układu torowego, może tunel będzie przeniesiony - mówi J. Żmuda.
Do tego czasu PKP nie planuje większych inwestycji na mysłowickim dworcu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafal
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:44, 23 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiedziałem, gdzie to napisać... dziś w Dzienniku Zachodnim był artykuł na temat nowych pociagów dla Śląska. Pisało tam, że nowe skałdy mają pojawić się na jesień 2010 roku.... i że mają obługiwać linie Gliwice - Jaworzno Szczakwa. Czyli obsługiwałby też Mysłowice.... reszta ma być skierowana na terasę Gliwice - Częstochowa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafal
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:42, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Podpisano pierwszą umowę na modernizację odcinka pomiędzy Sosnowcem a Trzebinią (20km). Jednakże, interesujący nas odcinek Zabrze - Sosnowiec ma być remontowany dopiero po 2014 ;(
Więcej tutaj [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|