|
Forum Mieszkańców Mysłowice Forum Mieszkańców Mysłowice
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
take
Zmiennik
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:49, 11 Lip 2007 Temat postu: Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30 |
|
|
Najszybsza kolej w Polsce przez Mysłowice
Prędkość: max 200 km/h
CHARAKTERYSTYKA LINII
Magistrala kolejowa E30 stanowiąca część III europejskiego korytarza transportowego jest linią o priorytetowym znaczeniu. Łączy się z VI korytarzem transportowym w Katowicach oraz z linią E59 (łączącą korytarz III z II) we Wrocławiu. Na polskim odcinku przebiega od granicy z Niemcami w Zgorzelcu i Bielawie Dolnej, przez Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Mysłowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów i Przemyśl do granicy z Ukrainą w Medyce.
# Modernizacja odcinka E30 Opole Zachodnie – Kędzierzyn Koźle – Katowice – Mysłowice;
# Modernizacja odcinka C-E3 Opole Groszowice – Pyskowice - Gliwice – Katowice Muchowice – Mysłowice;
# Modernizacja odcinka E30 Mysłowice – Kraków Mydlniki – Kraków Główny – Kraków (Podłęże) i C-E30 Kraków Myślniki – Kraków Nowa Huta – Kraków (Podłęże).
OGÓLNE INFORMACJE O PROJEKCIE
Odcinek kolejowy Opole - Katowice - Kraków jest częścią linii kolejowej E30/C-E30, należącej do Korytarza III stanowiącego element sieci TEN-T. Linia E30/C-E30 jest linią kolejową o priorytetowym znaczeniu, która łączy się z korytarzami transportowymi VI w Katowicach oraz z linią E59 (łączącą korytarz III z II). Przedmiotem projektu jest udzielenie PKP PLK S.A. pomocy technicznej dla przygotowania projektu modernizacji linii E30/C-E30 na odcinku Opole – Katowice - Kraków. Działania w ramach pomocy technicznej mają na celu określenie i sprecyzowanie zakresu przyszłej modernizacji odcinka oraz przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania dofinansowania inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Opracowane Studium Wykonalności powinno określić działania potrzebne do tego, aby cały korytarz spełniał standardy AGC i AGTC i zapewniał operatorom jednolitą i spójną infrastrukturę.
203 km - Opole – Katowice – Kraków
Pododcinki:
79 km Opole – Gliwice
27 km Gliwice – Katowice
29 km Katowice – Trzebinia
68 km Trzebinia – Kraków
WYKONAWCA
Konsorcjum firm w składzie:
Cowi A/S, Przedsiębiorstwo Projektowania Realizacji i Wdrożeń BPK Katowice Sp. z o.o., Movares Polska Sp. z o.o., Elecol Wrocław L.Paśko i Wspólnicy, Spółka Jawna, ETC Transport Consultants GmbH,
Lider konsorcjum: COWI A/S, Parallelvej 2, DK 2800 Kongens Lyngby, Dania
KOSZT OPRACOWANIA
3 600 000 euro netto
STRUKTURA FINANSOWANIA
Fundusz Spójności w 75%; wartość 2 700 000 euro netto
Budżet państwa w 25%; wartość 900 000 euro netto
ANALIZOWANE OPCJE MODERNIZACJI
W ramach Studium Wykonalności analizowane są trzy opcje modernizacji:
Opcja „0” – odbudowa istniejącej infrastruktury w zakresie niezbędnym dla spełnienia obecnych potrzeb uwzględniających funkcje eksploatacyjne i prognozy ruchu (odtworzenie obecnej infrastruktury).
Opcja „1” – modernizacja infrastruktury do standardów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych - 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym oraz nacisk na oś 221kN. Wykonawca dokona identyfikacji i wyboru optymalnego rozwiązania w zakresie wymaganej infrastruktury w kontekście prognoz ruchu i przyszłych potrzeb eksploatacyjnych, zakładając wykorzystanie klasycznego taboru w ruchu pasażerskim.
Opcja „2” - modernizacja i dostosowanie infrastruktury do 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych przy nacisku na oś 221 kN dla konwencjonalnego taboru (tak jak opcja 1). Ta opcja obejmuje również zakres modernizacji infrastruktury dla maksymalnej prędkości do 200 km/h przy założeniu pociągów pasażerskich z wychylnym nadwoziem.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Obietnica ministra transportu: na szybki obiad będziemy mogli skoczyć do Krakowa
( Dziennik Zachodni )
Po nowym torowisku pociągi będą mknąć z prędkością 200 kilometrów na godzinę. W ten sposób dojazd z Katowic do stolicy Małopolski trwać może... 30 minut.
Umowę w tej sprawie podpisał właśnie minister transportu Jerzy Polaczek i zarząd PKP. - Pieniądze na tę inwestycję pochodzić będą z europejskiego Funduszu Spójności - powiedział nam wczoraj minister Polaczek. - Podpisana między mną a PKP umowa w tej sprawie w praktyce przesądza o realizacji tego przedsięwzięcia.
Nowe torowisko na odcinku Zabrze - Kraków jest fragmentem kolejowej trasy europejskiej E-30, przebiegającej w Polsce od granicy z Niemcami, przez Wrocław, Opole, Gliwice aż do Krakowa. Do tej pory odcinek między Zabrzem a Krakowem, z powodu spodziewanych ogromnych kosztów jego wykonania (około 40 obiektów mostowych) znajdował się na liście rezerwowej. Teraz, kiedy ogłoszono, że Euro 2012 odbędą się w Polsce, a Chorzów i Kraków mogą być arenami mistrzostw, zdecydowano o przesunięciu środków i realizacji w pierwszej kolejności specjalnego połączenia między stolicami Górnego Śląska i Małopolski.
- Na tym odcinku supernowoczesne składy zespolone, które planujemy kupić, będą mogły rozwijać prędkość nawet 200 kilometrów na godzinę - mówi minister Polaczek. - Konwencjonalne pociągi ekspresowe będą natomiast mogły jeździć z prędkością 160 kilometrów na godzinę. W praktyce oznacza to, że mieszkańcy aglomeracji, mający dwie godziny wolnego czasu, będą mogli wybrać się pod Wawel nawet na obiad.
Przypomnijmy, że dzisiaj nawet najszybsze pociągi odcinek między Krakowem a Katowicami pokonują w 1,5 godziny. Na niektórych fragmentach trasy torowisko jest na tyle zniszczone, że składy zwalniają do 40 kilometrów na godzinę.
Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych, jest jednak bardziej ostrożny, gdy mówi o szybkim połączeniu Katowice-Kraków. - Rzeczywiście, taka umowa została zawarta - potwierdza Krzysztof Łańcucki. - Teraz trzeba ogłosić przetarg i wyłonić wykonawców. To są zawsze bardzo trudne sprawy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pimys
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzęczkowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:03, 11 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
i znowu wyjdę na marudę ale czy te szybkie pociągi w Mysłowicach chociaż zwolnią nie mówiąc o zatrzymywaniu się?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
take
Zmiennik
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:10, 11 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
zwalniać będą na pewno, mamy przecież tradycję wysypywania węgla na tory zobaczymy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafal
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:53, 14 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
ciekawe kiedy ta inwestycja zostanie sfinalizowana..... pewniejeszcze upłynie dużo wody w Przemszy :LOL:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiCzu
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KoSztOwy
|
Wysłany: Pon 0:27, 16 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
To cieszy żeby tylko wreszcie coś z dworcem zrobili bo obciach straszny sie szykuje....
Ps.
lepiej żeby te pociągi nie zwalniały bo za dużo nie ma sie czym chwalić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dombia
Zmiennik
Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Północ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:02, 16 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Na stan dzisiejszy wiadomo że się nie zatrzymają. Wystarczy spojrzeć na mapę powyżej - są zaznaczone stacje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafal
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:14, 16 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
ale na tej mapce to są zaznaczone węzły kolejowe a nie stacje tego pociągu...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dombia
Zmiennik
Dołączył: 12 Maj 2007
Posty: 427
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysłowice Północ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:07, 16 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Oj przepraszam, niedopatrzenie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
take
Zmiennik
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śródmieście Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:19, 18 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
modernizacja ma być zrealizowana do Euro 2012,
będzie to główny szlak kolejowy z Niemiec przez Śląsk... na Ukrainę.
Rzecz jasna podróż ma być niebywale szybka jak na polskie warunki, za sprawą nowoczesnego, jakiego jeszcze u nas nie ma w kraju - torowiska.
Będzie to takie polskie TGV (we Francyji mknie do 568 km/h) u nas max 200, na początek 180 km/h. P.S. aktualnie jeżdzą od 20 - 40 czasem więcej km/h z powodu stanu torowisk, latem szyny się wydłużają, grożąc wykolejeniem, więc często jest to 20-40 km/h.
przy okazji jest szansa ze mecze odbędą się na Śląskim oraz w Krakowie.
Unia ma troche sypnąć euro centów
Tak na prawdę..
..to Katowice na tej mapie są zaznaczone tak se.. (być może nie wszyscy wiedzą gdzie są Mysłowice)..
W Mysłowicach znajduje się węzeł kolejowy na międzynarodowej trasie Wrocław – Kijów z odgałęzieniem w kierunku Oświęcimia. Dzięki temu miasto i region posiada bezpośrednie połączenia kolejowe z największymi polskimi miastami: Opolem, Wrocławiem, Poznaniem, Szczecinem, Kołobrzegiem, Krakowem, Tarnowem, Rzeszowem.. oraz Przemyślem.
W sumie w Mysłowicach zatrzymuje się 31 pociągów pospiesznych oraz 43 pociągi osobowe.
Ze względu na górniczy charakter tego rejonu, tory są niszczone przez ciężkie pociągi z węglem, a nasypy osiadają pod wpływem szkód górniczych. W rezultacie pociągi muszą zwalniać nawet do 20 km/h! Na szczęście widać już światełko w tunelu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:07, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Pomysł na dworzec w Zabrzu
( Urząd Miasta Zabrze )
Wiadomo już, że przebudowa dworca kolejowego w Zabrzu stanowić będzie element związany z rozwojem linii kolejowej E30 relacji Opole – Katowice – Kraków. Zostanie sfinansowana z budżetu przewoźnika oraz funduszy Unii Europejskiej. Informację taką przekazano 20 lipca podczas kolejnej serii rozmów władz miasta z kierownictwem Polskich Linii Kolejowych oraz PKP SA dotyczących przyszłości dworca.
Z ich wypowiedzi wynikało ponadto, że projekt ma charakter priorytetowy, czyli zostanie zrealizowany w najszybszym możliwym terminie. - Całkowitej zmianie uległa koncepcja modernizacji obiektu. Miasto musi skorzystać z tej szansy i powiązać przebudowę z rozpoczęciem prac nad stworzeniem Centrum Przesiadkowego – podkreśla Adam Kurbiel, zastępca prezydenta miasta.
Wokół tych inwestycji powstałyby atrakcyjne dla przedsiębiorców powierzchnie komercyjne. Zapowiadany remont dworca polegać ma na wybudowaniu dwóch peronów, urządzeń informacyjnych dla podróżnych oraz przebudowie wyjść.
Projekt E30 zakłada, że pociągi pasażerskie między Opolem a Krakowem rozwijać będą prędkość 160 km/h. Na odcinku od Opola do Zabrza jeździć mają nawet z prędkością 200 km/h.
Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Wto 12:32, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafal
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:45, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
no kurcze dokładnie wczoraj miałem przyjemność korzystania z dworca w zabrzou i powiem, że nie robi dobrego wrażenia... choć - moim zdaniem - lepsze niż mysłowicki
a może u nas jakoś by się dogadali w tej sprawie....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:35, 11 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Będzie szybka ścieżka inwestycyjna linii kolejowych o znaczeniu państwowym
Prezydent Lech Kaczyński podpisał nowelizację ustawy o transporcie kolejowym . Ustawa zakłada uproszczenie procedur w inwestycjach na liniach kolejowych. Przewiduje ona ustanowienie szybkiej ścieżki inwestycyjnej w przypadku linii kolejowych o znaczeniu państwowym, co ma w szybkim czasie poprawić wykorzystanie środków unijnych. Wprowadza też regulacje dotyczące lokalizacji linii kolejowych oraz wywłaszczania nieruchomości pod ich budowę czy modernizację. Ustawa ma wejść w życie 14 dni od ogłoszenia.
Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Wto 12:36, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:21, 18 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
W przyszłym roku rozpocznie się budowa infrastruktury w ciągu drogi kolejowej E-30 od stacji Opole Zachód do Krakowa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafal
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:56, 23 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
tzn?? będą kłaść nowe torowisko czy jak??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:09, 23 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
nowe torowisko w miejsce starego
Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Pią 19:09, 23 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|