|
Forum Mieszkańców Mysłowice Forum Mieszkańców Mysłowice
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:28, 08 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
DTŚ tylko do Mysłowic ?
( Polska Dziennik Zachodni )
Na budowę zagłębiowskiego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej potrzeba około 1,5 miliarda złotych. Urząd Marszałkowski jednak nie przeznaczył na ten cel ani złotówki i nawet nie ujął tej inwestycji w Regionalnym Programie Operacyjnym (RPO) na lata 2007-2013.
Z pozyskanych ostatnio w ramach RPO 100 milionów euro aż 75 procent trafi na budowę odcinka Gliwice - Zabrze. Pozostałe 25 mln euro ma doprowadzić DTŚ z Katowic do Mysłowic. Budowa ponad 22-kilometrowego odcinka z Mysłowic, przez Sosnowiec, Będzin i Dąbrowę Górniczą do Drogi Krajowej nr 94 w kierunku Krakowa utknęła w próżni.
Na dodatek nikt nie wie, jaki ma być ostateczny przebieg trasy. Dlatego zablokowana jest część terenów i budynków, które mogłyby zostać w Zagłębiu zagospodarowane.
Ciągłe czekanie do niczego nie prowadzi. Jesteśmy oburzeni tym, że zarząd województwa śląskiego oczekuje od zagłębiowskich gmin, że same rozpoczną finansowanie tej inwestycji, podczas gdy odcinek śląski budowany jest z funduszy zewnętrznych - podkreśla Grzegorz Dąbrowski, rzecznik sosnowieckiego magistratu.
Teoretycznie w Sosnowcu DTŚ powinna biec m.in. ulicami: Mikołajczyka, Narutowicza i Staszica w kierunku Dąbrowy. Jeśli coś uległoby zmianom to np. trzeba wyburzyć ogromny budynek administracyjny byłej KWK Sosnowiec.
W Dąbrowie Górniczej na rozpoczęcie inwestycji (w tym wykup gruntów i prace projektowe) potrzeba 280 mln zł. Trasa ma prowadzić od ul. Dąbskiego do alei Zagłębia Dąbrowskiego. Brak projektów koliduje już m.in. z planową przebudową dworca PKP oraz budową centrum przesiadkowego.
Na decyzje w sprawie pozyskania funduszy na zagłębiowską część DTŚ trzeba długo czekać.
Decyzja w sprawie odcinka wschodniego zależy od samorządu województwa oraz tego, czy i kiedy spółka DTŚ będzie wnioskowała o przyznanie funduszy na rozpoczęcie tej inwestycji - mówi Paweł Siembab z Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Urzędu Wojewódzkiego.
Danuta Żak-Koza, rzeczniczka spółki DTŚ, odcina się jednak od Zagłębia całkowicie.
To przedsięwzięcie w ogóle nas nie dotyczy. Odpowiadamy za część zachodnią Katowice - Gliwice. Nawet nie wiadomo, czy to my mielibyśmy budować drugą część trasy - podkreśla.
Projekt DTŚ w kierunku wschodnim jest tylko ujęty jako kluczowy przy pozyskaniu unijnych funduszy i wiadomo tyle, że na pierwszy etap ma dostać 25 mln euro, a cały projekt ma kosztować nieco ponad 29 mln euro.
Zdaniem Jacka Stumpfa, dyrektora Wydziału Komunikacji i Transportu Urzędu Marszałkowskiego, budowa DTŚ w Zagłębiu nie ruszy wcześniej jak za 3-4 lata.
Spodziewaliśmy się, że pieniędzy z Unii Europejskiej będzie więcej i będą prostsze procedury ich pozyskania. Tymczasem nie sprawdziło się ani jedno, ani drugie. Na początek więc gminy same muszą rozpocząć pewne prace projektowe, a my sfinansujemy instytucje, które te projekty skoordynują. Myślę, że w pierwszym kwartale 2008 roku podpiszemy z gminami zagłębiowskimi aneks do porozumienia - dodaje Stumpf.
Drogowa Trasa Średnicowa powstaje z przerwami od 1976 r.
W części zachodniej łączy już Katowice, Chorzów, Świętochłowice i Rudę Śląską. W sumie z planowanych 31,3 km DTŚ wybudowanych zostało 13,5 km. W najbliższych latach trasa dotrzeć ma do Gliwic.
Na razie DTŚ zaczyna się w Katowicach przy alei Roździeńskiego i ul. Murckowskiej, a kończy w Rudzie Śląskiej Chebziu. Budowa tego odcinka rozpoczęła się w 1986 roku. Obecnie wykonawcy inwestycji, Skanska SA, budują dwukilometrowy odcinek z Rudy Śląskiej do granic Zabrza, który ma być gotowy w maju 2008 r. Cała DTŚ w kierunku zachodnim ma być zakończona zgodnie z deklaracjami spółki DTŚ w 2011 r.
Budowa odcinka katowickiego z rondem i tunelem została wsparta 500 mln euro z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiCzu
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KoSztOwy
|
Wysłany: Sob 19:22, 08 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Z pozyskanych ostatnio w ramach RPO 100 milionów euro aż 75 procent trafi na budowę odcinka Gliwice - Zabrze. Pozostałe 25 mln euro ma doprowadzić DTŚ z Katowic do Mysłowic. Budowa ponad 22-kilometrowego odcinka z Mysłowic, przez Sosnowiec, Będzin i Dąbrowę Górniczą do Drogi Krajowej nr 94 w kierunku Krakowa utknęła w próżni.
Chodz tyle....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:25, 23 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
z Dziennika Zachodniego :
Cytat: | Urząd Marszałkowski dorzuci się również do projektowania dodatkowego łącznika Drogowej Trasy Średnicowej ze Świętochłowicami. W czerwcu mają zakończyć się prace na odcinku tej trasy w okolicach Rudy Śląskiej. Po rozstrzygnięciu kolejnego przetargu, prace ruszą dalej, w stronę Zabrza i Gliwic. Władze naszego województwa myślą również o wydłużeniu DTŚ w drugą stronę, aż do Dąbrowy Górniczej. Według wstępnych założeń wiodłaby ona przez Mysłowice, gdzie wybudowano by również drugą nitką łączącą DTŚ z autostradą A4, Sosnowiec i okolice Będzina aż do Dąbrowy. W ocenie Stumpfa przynajmniej dwa lata potrwają prace przygotowawcze i projektowanie przebiegu tej trasy. Nie wiadomo również, w jaki sposób będzie finansowana jej budowa. |
Ostatnio zmieniony przez Tofik dnia Śro 17:25, 23 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luke
Zmiennik
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rymera -> Dziećkowice -> Janów
|
Wysłany: Czw 8:16, 24 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ona przez Mysłowice, gdzie wybudowano by również drugą nitką łączącą DTŚ z autostradą A4, |
o ile dobrze znam Mysłowice to ta nitka juz istnieje i sie nazywa ul.Obrzeżna Zachodnia
ta druga nitka moglaby polaczyc DTS z Jaworznem, a trzecia z S1 w Ledzinach i wtedy bysmy mieli porządny uklad drogowy w miescie
Szkoda ze na razie to wszystko tak powoli idzie
Ostatnio zmieniony przez Luke dnia Czw 8:17, 24 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiCzu
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KoSztOwy
|
Wysłany: Czw 16:55, 24 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Luke napisał: | Cytat: | ona przez Mysłowice, gdzie wybudowano by również drugą nitką łączącą DTŚ z autostradą A4, |
o ile dobrze znam Mysłowice to ta nitka juz istnieje i sie nazywa ul.Obrzeżna Zachodnia
ta druga nitka moglaby polaczyc DTS z Jaworznem, a trzecia z S1 w Ledzinach i wtedy bysmy mieli porządny uklad drogowy w miescie
Szkoda ze na razie to wszystko tak powoli idzie |
Trzecia jest nie potrzeba wystarczy polaczyc obrzezna z S-1... Sprawdz sobie na zumi.pl tam nawet dalo by sie to wcisnac... wezel na kosztowach ewentualnie na brzezince.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzes78
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielka Skotnica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:51, 01 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | o ile dobrze znam Mysłowice to ta nitka juz istnieje i sie nazywa ul.Obrzeżna Zachodnia |
Tak, to Obrzeżna Zachodnia, ale myślę że chodziło im o samą końcówkę, tam gdzie droga zwęża się do jednej jezdni. Tyle tylko, że akurat ten jednojezdniowy fragment leży już w granicach Katowic. Ale pomijając ten szczegół, po dobudowaniu łącznika Obrzeżnej Zachodniej z Bagienną istotnie powstanie bezpośrednie połączenie DTŚ z A4.
_______
grzes78
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pimys
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzęczkowice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:17, 05 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
PiCzu napisał: |
Trzecia jest nie potrzeba wystarczy polaczyc obrzezna z S-1... Sprawdz sobie na zumi.pl tam nawet dalo by sie to wcisnac... wezel na kosztowach ewentualnie na brzezince.
|
mnie bardziej logicznym rozwiązaniem wydaję się połączenie obrzeżnej z s1 przeprowadzone między brzęczkami a słupną.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiCzu
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KoSztOwy
|
Wysłany: Śro 21:20, 06 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
pimys napisał: | PiCzu napisał: |
Trzecia jest nie potrzeba wystarczy polaczyc obrzezna z S-1... Sprawdz sobie na zumi.pl tam nawet dalo by sie to wcisnac... wezel na kosztowach ewentualnie na brzezince.
|
mnie bardziej logicznym rozwiązaniem wydaję się połączenie obrzeżnej z s1 przeprowadzone między brzęczkami a słupną. |
Zgodze sie... ale wiesz ze to nie realne bo trzeba milionow... bezkolizyjna droga 2x2 polaczona z jaworznem... nie za naszej ekipy... przeciez to cale 4km... moze wiecej moze mniej...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:47, 12 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Marszałek z Jaworzna chce budować drogę do Jaworzna
( Witold Pustułka - POLSKA Dziennik Zachodni )
Marszałek województwa śląskiego Bogusław Śmigielski chce, żeby wschodnia część Drogowej Trasy Średnicowej, zamiast w kierunku Będzina oraz Dąbrowy Górniczej, poprowadzona została z Mysłowic w kierunku Jaworzna. Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że marszałek Śmigielski to... rodowity jaworznianin.
Samorządowcy reprezentujący Zagłębie Dąbrowskie są oburzeni. Twierdzą, że taki przebieg jednej z najbardziej newralgicznych arterii regionu jest zupełnie pozbawiony sensu. Będą to pieniądze praktycznie wyrzucone w błoto, bo ułatwią życie jedynie mieszkańcom Jaworzna i Mysłowic, a nie zdecydowanie liczniejsze rzeszy kierowców z Zagłębia Dąbrowskiego.
- O zmianie przebiegu wschodniej części Drogowej Trasy Średnicowej dowiedziałem się przypadkiem - mówi Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca. - Jestem zszokowany, bo przecież wcześniej wydawało się zupełnie pewne, że od Mysłowic trasa pobiegnie przez Sosnowiec do Dąbrowy Górniczej i Będzina. To przecież wyjście najbardziej logiczne.Tymczasem nowy marszałek województwa - Bogusław Śmigielski przyznaje się do planów zmian w wytyczeniu wschodniego odcinka DTŚ, ale twierdzi, że nie ma to nic wspólnego z miejscem jego zamieszkania.
- Chodzi po prostu o to, że na ten odcinek Drogowej Trasy Średnicowej mamy około 100 milionów i pieniądze te trzeba jak najszybciej wydać, bo przepadną. W sytuacji, w której prezydenci Mysłowic Grzegorz Osyra i Sosnowca Kazimierz Górski nie potrafią porozumieć się w sprawie przebiegu drogi przedstawiłem wyjście alternatywne - mówi marszałek.
"Wyjście alternatywne" polega na budowie południowej obwodnicy Mysłowic -od zachodnich rubieży tego miasta (okolice siedziby Południowego Koncernu Energetycznego) do centrum handlowego na pograniczu Sosnowca i Jaworzna.
- Po pierwsze nie ma żadnego problemu w mojej wzajemnej komunikacji z prezydentem Mysłowic Grzegorzem Osyrą, a po drugie gdyby taki przebieg DTŚ na jej wschodnim odcinku stał się faktem, to nowa droga na długim odcinku, przebiegała by równolegle do autostrady A-4 - mówi prezydent Sosnowca. - Po co więc wydawać pieniądze na taką inwestycję?
Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że nowa nitka Drogowej Trasy Średnicowej łączyłaby się z budowaną przez przyjaciela marszałka Śmigielskiego, prezydenta Pawła Silberta obwodnicą Jaworzna, która bez połączenia na zachód - w kierunku Mysłowic i dalej Katowic nie ma racji bytu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luke
Zmiennik
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rymera -> Dziećkowice -> Janów
|
Wysłany: Śro 12:10, 13 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
najlepiej zrobic obie nitki, bo obie sa potrzebne...... z punktu widzenia Myslowic oczywisćie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:19, 08 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Zrzutka na średnicówkę
( Dziennik Zachodni )
Ta wiadomość spadła na Śląsk niczym grom z jasnego nieba - Drogowa Trasa Średnicowa nie jest już jedną z rządowych inwestycji.
Średnicówkę włączono teraz do zadań gminnych, a to oznacza całkowitą zmianę sposobu jej finansowania. W najtrudniejszym położeniu znalazło się Zabrze, gdzie budowa odcinków z1 i z2 rozpocznie się lada dzień.
Samorządy śląskich miast oraz województwa solidarnie zadeklarowały w tej sytuacji pomoc. Niektórzy mówią wprost: rząd wystawił samorządy do wiatru.
- Jeśli będzie trzeba, damy pieniądze - twierdzi Marek Jarzębowski, rzecznik gliwickiego magistratu. - Chodzi przecież nie tylko o solidarność z innymi samorządami, a także o fakt podstawowy: wszyscy zgadzamy się co do tego, że powinno nam zależeć na dokończeniu budowy Drogowej Trasy Średnicowej.
Teraz dwie gminy, Zabrze i Gliwice, gdzie DTŚ-ka już czeka na realizację, muszą znaleźć w swoich budżetach aż 50 proc. potrzebnej na budowę kwoty. To warunek konieczny, by gminy otrzymały całą niezbędną sumę z budżetu państwa.
Decyzję o zmianie sposobu finansowania Drogowej Trasy Średnicowej podjęła Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego. Informacja została przekazana śląskim samorządowcom podczas spotkania w Warszawie, na którym gminy miały się rozliczyć z wydania pieniędzy na budowę DTŚ-ki w 2007 r.
Rządowa decyzja najbardziej uderza w Zabrze, które niemal z dnia na dzień musiało znaleźć w budżecie blisko 21 mln zł, by otrzymać potrzebną na wybudowanie odcinków z1 i z2 kwotę ponad 40 mln zł. Władze miasta nie kryją oburzenia rządową decyzją.
- Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, że DTŚ-ka to nie ulica w Zabrzu. To jest droga o znaczeniu ponadregionalnym. Nadal powinna to być inwestycja centralna, a nie gminna - uważa Adam Kurbiel, wiceprezydent Zabrza. - Nie zmienia się zasad w trakcie trwania gry. Nie możemy jednak i nie chcemy zablokować tej inwestycji, ale wystosujemy pismo, w którym wyrazimy protest wobec takiej decyzji władz - dodaje Kurbiel.
Na tym jednak nie koniec zabrzańskich problemów. Na całą średnicówkę miasto będzie musiało wyłożyć 64 mln zł. Jednak takich pieniędzy po prostu w kasie nie ma. Dlatego władze gminy ratunku upatrują w deklaracjach śląskich miast o pomocy we współfinansowaniu DTŚ-ki.
- To dla nas pozytywne sygnały i ogromna pomoc. Oczywiście we wszystkich miastach muszą zostać przyjęte stosowne uchwały. Mamy nadzieję, że tak się stanie - mówi Adam Kurbiel.
Najwięcej zadeklarowały Katowice, bo 1 mln zł, Gliwice 600 tys. zł, Ruda Śląska 420 tys. zł, Chorzów 350 tys. zł, zaś Świętochłowice 170 tys. zł. Pieniądze wyłoży też prawdopodobnie samorząd województwa śląskiego. Będzie to blisko 3,4 mln zł.
- Zarząd województwa podjął decyzję o przygotowaniu uchwały o pomocy dla Zabrza na dokończenie DTŚ-ki. Zostanie przedstawiona na najbliższym posiedzeniu Sejmiku - informuje Daniel Tresenberg z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:43, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
W sferze planów pozostaje projekt przedłużenia trasy od Katowic na wschód. Wedle wstępnej koncepcji programowej trasa ma prowadzić od węzła "Lwowska" w Katowicach do Obrzeżnej Zachodniej Mysłowic, a dalej przez Sosnowiec, Będzin do Dąbrowy Górniczej. Tam w rejonie Huty Katowice połączy się z Drogą Ekspresową S-1. Do wybudowania jest ok. 21 km trasy. W pierwszym etapie powstanie liczące ok. 4 km. połączenie węzła "Lwowska" z Mysłowicami.
odcinek do Mysłowic powinien być gotowy około 2012 - 2013 roku. Urzędnicy ostrożnie szacują, iż potrzebne będzie od kilkudziesięciu do nawet ponad stu milionów złotych.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:42, 02 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku gotowe będzie studium wykonalności DTŚ do Mysłowic. W ciągu trzech lat powinna być gotowa dokumentacja techniczna.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 1816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kosztowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:51, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Planowany przebieg DTŚ w granicach Mysłowic
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|